AKU DARAH ANAK MALAYSIA - A.D.A.M


Salam Ramadhan dan Salam Kemerdekaan...
52 tahun kemerdekaan Tanah Melayu , 46 tahun pembentukan Malaysia...

Aku cuba mencari idea grafik untuk disumbangkan ke blog ini sempena sambutan bulan kemerdekaan dan karya Ramlee Awang Murshid yang boleh mengingatkan aku akan semangat patriotisme serta perjuangan adalah karya beliau yang bertajuk
A.D.A.M - Aku Darah Anak Malaysia.
turut dialih bahasa ke bahasa inggeris dengan tajuk - PERSONAL JUSTICE

Jika ADAM diadaptasikan ke Filem , siapakah pelakon yang pada pendapat anda boleh melakonkan watak-watak dalam ADAM ?

cuma pendapat budakhutan...
Hilman - Mustapha Kamal
Mia Sara - Siti Saleha
Jeslina - Lisa Surihani

watak-watak lain? belum ada idea ... hehehe
Salam Merdeka !

p/s: budakhutan ada buat sedikit pengubahsuaian pada template yeak.. harap maklum, jika ada yang tak berkenan dan nak ubah semula..sila maklumkan...

Share:

9 Ulasan

  1. Assalamualaikum sdr BudakHutan. Huh! Grafik lu memang menarik ahh. Macam sudah betul promo filem. Tahniah, beb!

    Pelakon? Entah, hihihhi...

    BalasPadam
  2. Wassalam :)
    Ahaks , terima kasih abg Web. Ala kadar jak tu..
    nak lekat poster 'filem' ni kat panggung plak..hahaha

    BalasPadam
  3. cayalah dak hutan.. siap ada gambar pelakon skali tu..

    BalasPadam
  4. salam, aku rasa mustapha kamal tak sesuai lah..aku rasa Aaron Aziz sesuai kot ataupun hairey othman ...huhuh..bagi saya lah...hehe

    BalasPadam
  5. fuh...tapi sapa jadi presiden, xkan abg mie kot hehehehe...larikkkkkkkkkk

    BalasPadam
  6. waktu hilman mst lelaki yg dah agak berusia...aku rasa baik bagi watak tu kat rosyam nor...dia mst bleh menjiwai watak...xpon bagi kan eman manan...hilman dalam novel ni mmg power bersilat...confirm gempak lak filem ni...hehe

    BalasPadam
  7. cayalah budakhutan, betullah mcm poster filem box office woooo, setuju jgk dengan pelakon2 yang dicadangkan & rasanya yg sesuai jadik presiden yang kena tembak tuh george w. bush kot hahahahahaha

    bilalah agaknya ADAM dibawa ke layar perak ye, blhlah kita mengundi untuk filem terbaik lak kuangkuangkuang :-)

    BalasPadam
  8. Akim~ saja jak tuk , bg idea ngan penerbit2 filem hahaha... ada tak yg minat nak wat filem dari novel? asyek2 omputih jak yg wat camtu...

    Miss Ra~ okes juga pdgn tu..takpa.. imaginasi masing2 ..hehehe

    Darling Elle~ hahhaa.. tapi kan presiden omputih

    OpOP~ yup, setuju, kena watak lelaki berusia , tapi still nampak macho n berwibawa... erm , Eman Manan.. macam ngam jgk..sure power

    Linda~ hahaha... george w Bush stuju ker trima tawaran blakon ? kena ugut dia agaknya , kalau dia tak blakon kita dedahkan skandalnyer..hahah

    yup..kalau kuar filem..suree bleh menang hadiah di FFM...

    BalasPadam
  9. aku suka sangat kalo eman manan sandang watak hilman 2,mia sara plak aku rasa sharifah sofia dan jeslina plak disandang oleh tiz zaqyah...

    BalasPadam

Sila tinggalkan komen anda di sini.

Blog Widget by LinkWithin