HATIKU DI HARAJUKU~


Hatiku Di Harajuku

"Biar betapa jauh... hatiku sentiasa di sisimu"

Petikan dari Novel

Ryu-Watanabe berasa tidak dirahmati, lahir di penjara dan membesar di rumah kebajikan. Dia seorang yakuza yan gdigeruni. malah , seorang samurai yang mahir bermain pedang.Jenayah adalah gelanggan permainannya dan penamat pada permainan itu adalah maut.

Sabrina tertarik mendengar kisah cinta yakuza ~ Ryu - Watanabe dan Noriko. Ia bagaikan sebuah mitos yang tidak pernah terbongkar. terpengaruh dengan kisah itu, Sabrina bersetuju menerima pelawaan Murni untuk melancong ke Tokyo. Di Harajuku , mereka mencari Ryu-Watanabe.

Dan bagaikan kebetulan... saat inilah Ryu-Watanabe muncul. benih cinta tumbuh subur walaupun ia bukan pandang pertama. Noriko cemburu dan berdendam. Akhirnya cinta tiga segi itu menjadi percintaan berdarah. Tou Aii atau pedang cinta menjadi saksi pertumpahan darah itu berlaku. Cinta tidak selallunya indah. Ia kadangkala berkalang noda.

Hatiku di Harajuku adalah debaran mengasyikkan sentuhan Ramlee Awang Murshid. Diwarnai cerita cinta yang menggugah hati. Pertarungan yang mencemaskan, saspens , konflik jenayah serta sebuah kisah keluarga menyayat hati.


Sayonara ~ ungkapan yang tidak akan anda gemari...

coretan budakhutan :

Do iu imi ? Hontou ni ? naraba... mazu nanikara hajimeru ? ....

berikut beberapa link berkenaan Novel ini... ulasan daripada peminat2 RAM


RINN'S Site
novelcinta.multiply.com/reviews/item/293

Enjoy the Life Aku dan Novel
www.myfr3ak.blogspot.com/2008/12/aku-dan-novel-hatiku-di-harajuku.html

Ulas Buku - hatiku di Harajuku
ulasbuku.blogspot.com/2007/06/hatiku-di-harajuku-2006-ramlee-awang.html

Share:

6 Ulasan

  1. hatiku di harajuku.. kisah gelap zaman silam yg menghantui diri.. ryu watanabe vs noriko.. one of my fren xberani nak baca novel sbb dia kata seriau + cuak.. maybe sbb tgk cover yg cun melecun tu.. merah = ada ong.. haha.. novel ni 5bintang gak den kasik.. no5 after adam n rahsia perindu.. roger

    BalasPadam
  2. cite ni best...tp sy mcm rase x best sbb watak sabrina tu mcm xde kebahagiaan utk dia..last2 dia kehilangan org yg dicintai n mungkin ade kesinambungan untk kisah sabrina.....?

    BalasPadam
  3. Saya rase cerita ni dia punye kebetulan macam terlalu sangat.. sebab nye tiba2 je sabrina leh teka yg risham tu ryu watanabe..

    btw, tak abes lgi bc cite ni..huhu

    BalasPadam
  4. mulanya aq rasakan novel nie x bgus.,.,
    prmulanya mmg boring.,.
    tp lame-kelamaan aq rasakan novel nie mmpnyai daya trikan yg mmpu mmbawa pembacanya mngalirkan air mata ksdihan dan kgembiraan.,.
    chayok.,.chayok

    BalasPadam
  5. best ngat cite nim..da bnyk kali bce but still xpuas2 g...ske ngat nan watak noriko n ryu-watanabe...so sweet....
    noriko ryu-watanabe...nice name..huhuu..

    BalasPadam

Sila tinggalkan komen anda di sini.

Blog Widget by LinkWithin