Mandotari pula dilayarkan


 


Belum pun sempat Tombiruo hadir di pawagam, produksi Ideate Media dengan yakin melangkah menghasilkan adaptasi seterusnya dari Novel Karya Ramlee Awang Murshid berjudul MANDATORI.

Dengan diterajui oleh Aeril Zafril yang akan membawa watak Norman dan Siti Saleha sebagai Juliana, mampukah mereka melayarkan karya psiko thriller ini dengan jayanya. Aeril Zafril sendiri dari laman instagram cuba menghadam karya ini dengan membaca Naskah Novel Mandatori dan selain sering membuat perjumpaan dengan Novelis Thriller No.1 Malaysia, Ramlee Awang Murshid. Sungguh mengujakan juga, Aeril Zafril juga dikenali oleh RAMians sendiri sebagai peminat tegar watak Sunan. Beliau akan mengemaskini laman instagramnya setelah selesai membaca mana-mana karya Ramlee Awang Murshid. Beliau juga dilihat pernah menamakan salah satu koleksi jubah dari jenama sendiri dengan nama Sunan.


A post shared by AERIL ZAFREL (@aeril_zafrel) on






A post shared by AERIL ZAFREL (@aeril_zafrel) on





Antara salah satu calon Laksamana Sunan pilihan peminat karya Ramlee Awang Murshid, cabaran Aeril Zafrel untuk memegang watak Norman dilihat lebih mencabar. Ini kerana novel psiko thriller ini mengupas satu watak dengan pelbagai nama dalam satu perjalanan hidup yang mungkin dilalui oleh manusia di luar sana. Tidak pasti jika Aeril Zafrel akan membawa ke semua watakdalam novel ini, paling dikenali ialah Carlos yang akhirnya akan dikenali sebagai Bilal Piut.

Dari maklumat yang kami terima, novel ini hanya akan berada di kaca televisyen bukan di pawagam. Tapi mungkin siarannya berbayar. Mampukan produksi MANDATORI mengilhamkan cerita ini sebaiknya? Sama-sama kita nantikan.

Apa pun, kami di RAMFC mengharapkan satu adaptasi terbaik dan adil bukan sahaja untuk sifat komersial industri seni tapi juga untuk kesamaan dari naskah yang diharapkan oleh para peminat Ramlee Awang Murshid. Yang pasti, kami tidak mahu melihat satu hasil yang hanya melepas batuk di tangga. Jadikan kami para peminat Ramlee Awang Murshid sebagai cabaran kepada produksi untuk menghasilkan karya ini walaupun bukan 100% sama tapi sebaiknya 100% lebih jitu dari adaptasi novel yang lain.


Kami paparkan di sini Sinopsis Novel MANDATORI,


Bermula dengan hukuman di tali gantung yang dikenakan ke atas seorang pemandu, Carlos menyimpan dendam menuntut keadilan. Seorang demi seorang yang menzalimi akan terpaku di mahkamah keadilan yang dicipta oleh Carlos sendiri. Dialah pendakwa raya dan dia jugalah hakim. 
Bagi Carlos, peguambela sudah tidak perlu lagi kerana pendakwaan membawa erti kesalahan telah terbukti. Sesiapa yang diadilinya pasti akan menerima hukuman dengan sekali perbicaraan. Dan hukuman yang pasti ialah hukuman mati mandatori!
RAMFC pernah mengulas novel ini, sila klik link berikut untuk membaca ulasan dari Budak Hutan.





Kepada belum mendapatkan karya ini, boleh dapatkan melalui www.facebook.com/RAMFCStore .





Share:

0 Ulasan

Sila tinggalkan komen anda di sini.

Blog Widget by LinkWithin